Når du giver en sagsfuldmagt til, at en anden kan kontakte os på telefon eller mail om din sag, giver du fuldmagt til at lade dig repræsentere i forhold til kontakten med os om dispensation for rejsetid over 3½ time, krav om tilbagebetaling af for meget udbetalte kilometerpenge eller sager om kontantrabat. Du kan som udgangspunkt kun give sagsfuldmagt til én person/virksomhed.
Denne fuldmagt giver ikke ret til at foretage handlinger eller se oplysninger i selvbetjeningen – det kan kun en selvbetjeningsfuldmagt (se overfor).
Du giver en sagsfuldmagt med brevpost eller via Digital Post på borger.dk.
Breve om din sag
Vi sender breve om din sag som Digital Post direkte til fuldmagtshaveren.
Sådan giver du fuldmagt til din sag
Du kan enten selv udforme en fuldmagt til, at en anden kan varetage de dele af din sag, der ikke vedrører digital selvbetjening, eller du kan bruge vores skabelon:
Sagsfuldmagt - transportrabat
Fuldmagten er gyldig til den konkrete sag. Har du flere sager, kan du give flere fuldmagter. Du kan altid trække en fuldmagt tilbage.
Krav til en fuldmagt
En fuldmagt er kun gyldig, hvis navn og cpr-nummer på den, du vil give fuldmagt, fremgår. Fuldmagten skal have din originale underskrift. Den kan du give enten på papir, som du sender som brevpost eller digitalt via Digital Post på borger.dk.
Fuldmagt til advokater, revisorer med flere
I visse tilfælde kræver vi ikke en skriftlig fuldmagt som dokumentation for partsrepræsentation. Som udgangspunkt kræver vi for eksempel ikke fuldmagt fra advokater eller revisorer, fordi deres professionelle virke netop er at fungere som partsrepræsentant (stillingsfuldmagt). Har vi alligevel brug for en skriftlig fuldmagt, kontakter vi dig.
Sådan sender du fuldmagten
Du kan sende fuldmagten til os som sikker post via Digital Post på borger.dk, hvor du identificeres via dit MitID. Du kan også sende fuldmagten med brevpost, hvor du skal skrive under i hånden. Du kan ikke sende en fuldmagt i kopi eller via mail, da det ikke garanterer din identitet.
Digital Post
Sådan sender du fuldmagten som sikker post via Digital Post på borger.dk:
- Log ind med dit MitID
- Vælg "ny post"
- Klik på "Vælg modtager"
- Under "Vælg modtager fra kategori" skal du vælge "Stat"
- Klik på ”Vælg”
- Klik på "+" ved "Uddannelses- og Forskningsstyrelsen"
- Vælg emne på menuen
Brevpost
Sådan sender du fuldmagten med brevpost:
- Underskriv fuldmagten, også hvis den er udfyldt elektronisk og printet
- Send til:
- Uddannelses- og Forskningsstyrelsen
Center for Uddannelsesstøtte
Haraldsgade 53
2100 København Ø
Du kan når som helst tilbagekalde eller forlænge fuldmagten ved at skrive til os med brevpost eller via Digital Post på borger.dk.